torsdag den 16. februar 2012

Quito

I denne uge har vi boet hos en vartsfamilie. Det er en meget speciel oplevelse. Familien bestaar af en mor, Martha, og to (gamle) born. Moren kan intet engelsk, men heldigvis kan sonnen en del. Saa lidt kommunikation er der mellem os spansktumper og familien. 
Til mor og Andreas, jeg har har baade spist tun og laks! Jeg kunne simpelthen ikke faa mig selv til at sige til familien at jeg ikke kan lide fisk. Det smagte heldigvis okay :). Alle hernede(os 37 danskere)er hele tiden sulten. Familierne serverer ikke sarlig meget mad. I hvert fald ikke i forhold til dansk standard. :P. Saa der snackes en masse.

Vi har haft spansk undervisning hver dag, mens vi har boet hos familien. Det gaar stille roligt fremad :) Vi har lart en del gloser og det mest basale grammatik.   Om eftermiddagen har vi lavet forskellige aktiviteter. Vi har eksempelvis varet paa tojmarked (hvor jeg kobte to par bukser til junglen) og frugtmarked. Vi har ogsaa vaeret paa  museum. Om aften har vi gaet til salsa undervisning. Os danskere er meget stive i kroppen!
I gaar var vi i byen. Det var Ladies night out. Dvs gratis drink indtil kl. 22. Som i nok kan regne ud havde alle en rigtig god aften.

Generelt vil jeg sige at Quito er en ret fed by, som sagtens kan anbefales. Der er en rigtig god stemning og de fleste mennesker er venlige. Vejret variere dog virkelig meget. Der kan vare sol og 23 grader, men ogsa regn og 13 grader.

Mit frivillige projekt er rykket til San Cristobal. Her skal begge grupper vare sammen. Denne o skulle vare mere lokal og have en smukkere natur. Saa andringen er jeg virkelig glad for. Jeg har valgt at arbejde i en vuggestue eller/og  undervise born fra 5-11 ars alderen. Derudover har jeg valgt at tage et dykkercertifikat ved kysten.

Paa lordag skal vi til Cotipaxi, hvilket jeg glader mig meget til.  Jeg ser frem til til at beskrive de fantastiske naturoplevelser for jer.
Hav det godt!

1 kommentar: